Duurzaam

Wonen

Energielabel a en a+!

Duurzame ontwikkeling

De ontwikkeling van de Valkenboskerk is gedaan met oog op de toekomst. Er is bij de renovatie van de kerk gekozen voor duurzame oplossingen die passen bij de hedendaagse milieueisen. Zo is er gebruik gemaakt van stadsverwarming en is de kerk gas-loos gemaakt. De woningen zijn goed geïsoleerd en voorzien van dubbele beglazing, wat zorgt voor een efficiënt gebruik van energie. Door het toepassen van deze duurzame oplossingen wordt er niet alleen rekening gehouden met het milieu, maar ook met de toekomstige energiekosten van de bewoners. Zo zijn de woningen klaar voor de toekomst en dragen ze bij aan een duurzamere samenleving.

5 Voordelen van duurzaam wonen

Energiecalculator

Met de energiecalculator kun je snel en eenvoudig berekenen wat je maandelijkse energiekosten zijn en deze vergelijken met de vaste lasten van de woningen in de Valkenboskerk. Zo krijg je inzicht in je eigen energieverbruik en kun je zien hoeveel je zou kunnen besparen door te wonen in een duurzame woning. De woningen in de Valkenboskerk zijn namelijk gas-loos en hebben een uitstekende isolatie en dubbele beglazing, waardoor de energierekening aanzienlijk lager uitvalt. Door de energiecalculator te gebruiken, kun je dus een weloverwogen keuze maken voor een duurzame en betaalbare woning.