Omgeving

Toplocatie voor levensgenieters

de wereld aan je voeten

Vanuit de Valkenboskerk ben je met de fiets of tram zo op het strand, in het centrum of op het station. Verbaas je in de Fahrenheitstraat over het aanbod van de lekkerste kaasjes, het meest exotische brood en de grote verscheidenheid aan vissoorten. Wandel door de Weimarstraat met z’n vele biologische winkels, koffietentjes en eigenwijze restaurantjes. Ook kunst en cultuur is er meer dan genoeg, in de vele galeries of het bruisende buurttheater De Nieuwe Regentes. Als je de Weimarstraat uit wandelt sta je in het Zeeheldenkwartier. Ook daar tref je modieuze winkels, pop-up stores vol nieuwe merken en creatieve bedrijvigheid.

Een sportschool en tennisvereniging op loopafstand. Voor hockey pak je de fiets en binnen 19 minuten sta je op het veld. Vergeet ook het Zuiderpark van 108 hectare niet, met z’n openluchttheater, beeldenroute, skate voorzieningen en zwembad. Voor kunst en cultuur staan er in Den Haag 53 musea voor je klaar. Bezoek voorstellingen in Amare. Met 300 voorstellingen en concerten per jaar zit er zeker iets voor je bij. Het feit dat Den Haag aan de kust ligt maakt deze stad in Nederland helemaal uniek.

Groene stad aan zee

Stads wonen en leven

De Valkenboskerk is een hublocatie; fijn om te zijn en makkelijk om erop uit te gaan. Vanuit hier ben je met de fiets of tram zo op het strand, in het centrum of op het station. Met bus 21 ben je zo bij het Kunstmuseum of op het strand. Bus 23 brengt je in Kijkduin en nummer 25 pak je als je naar de grootste markt van Nederland wilt. Buslijn 26 rijdt in circa 20 minuten naar station Hollands Spoor. Tram 2 stopt voor de deur en brengt je binnen 10 minuten in hartje centrum en een paar minuten later bij het Centraal Station. Tramlijn 4, 6 en 12 bevinden zich op vijf minuten loopafstand. Wie met de auto erop uit wil, rijdt vlot naar de A4, A12 of A13 richting steden als Leiden, Utrecht en Rotterdam.

Auto en fiets parkeren Uiteraard is er genoeg ruimte om je fiets of scooter op het perceel van de Valkenboskerk te stallen. En op nog geen 450 meter afstand is er een parkeergarage waar eventueel een parkeerplek gehuurd kan worden.

Deelauto’s voor de deur Wie in de stad woont, weet dat ruimte schaars is. Gelukkig is het steeds eenvoudiger om flexibeler te zijn met het type vervoer dat je gaat gebruiken. Je hoeft ook niet meer alles zelf te bezitten. Daarom staan er straks 3 deelauto’s voor de deur speciaal voor bewoners van de Valkenboskerk. Super makkelijk.

Alles in de buurt

De trendy stad van vrede en recht telt meer dan 200 internationale organisaties zoals het Internationaal Gerechtshof, het Internationaal Strafhof, Europol en Unicef. Ook bijna alle ambassades en consulaten tref je hier. De Haagse Hogeschool, de sportcampus en de Universiteit Leiden Campus Den Haag zorgen dan weer voor een jeugdig elan.

Den Haag is niet voor niets één van de meest leefbare steden voor expats; maar deze stad biedt bovenal strand, duinen, gezelligheid en meer restaurants dan je kunt bezoeken. Tel daarbij op dat er elke week wel ergens een evenement of festival begint en je hebt het over 1 van de meest dynamische steden van het land.