Verkoopprocedure

Leuk dat je enthousiast bent voor het kopen van een woning in de Valkenboskerk. Vanaf de start verkoop op 26 november 2022 is de belangrijkste informatie op deze website geplaatst. Met de Woningzoeker navigeer je eenvoudig door het plan om de kenmerken van de verschillende type woningen en de plattegronden te bekijken. Ook zijn er verschillende impressies gemaakt zodat je alvast een idee krijgt van het uiteindelijke resultaat straks.

Je vindt op de website, naast de uitgebreide informatie over het project, ook de verkooptekeningen per bouwnummer en overige verkoopdocumenten. Er is ook een plattegronden boek gemaakt. Deze kun je aanvragen bij één van de makelaars.

Wil jij ook een toekomstbestendig, duurzaam huis kopen in de Valkenboskerk? Vul dan het online inschrijfformulier volledig in. Een inschrijving is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Per huishouden wordt slechts 1 inschrijving geaccepteerd.

Inschrijven

Vul op het inschrijfformulier je gegevens in en geef daarbij jouw voorkeurkeuze(s) aan. Als wij jou je eerste keuze niet kunnen aanbieden, zullen wij kijken naar de door jou opgegeven overige voorkeuren. Mocht daarvan een bouwnummer beschikbaar zijn, dan bieden we jou die aan. Je ontvangt een bericht of we je blij kunnen maken met een woning in de Valkenboskerk. Heb je geen woning toegewezen gekregen, dan ontvang je hierover ook bericht en noteren we je graag als reserve-kandidaat. De bekendmaking van de uitkomst van je inschrijving en de toewijzing zullen schriftelijk plaatsvinden.

Indien je een bouwnummer toegewezen hebt gekregen, word je uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt het plan en de procedure doorgesproken en natuurlijk is er ruimte om vragen te stellen. Aan het einde van het gesprek zal er een tekenafspraak worden gepland, deze dient binnen de optietermijn van één week plaats te vinden. Bij positief besluit wordt op die datum de overeenkomst getekend. Indien je niet tot koop wenst over te gaan, vernemen wij dat graag uiterlijk 24 uur voor de tekenafspraak.

Financieel advies

Om een goed beeld te krijgen van je financiële situatie, is het aan te raden om in gesprek te gaan met een hypotheekadviseur. Hij/zij kan je maximale leenbedrag in kaart brengen, alsmede de maandlasten. Je kunt hierover informatie inwinnen bij het verkoopteam. Een onafhankelijk adviseur kan een vergelijking maken van mogelijkheden bij meerdere geldverstrekkers. Zo ben je zeker van de beste voorwaarden in combinatie met de laagste rente.

Indien je op dit moment een koopwoning bezit, is het voor jezelf en voor het financiële plaatje belangrijk om goed zicht te hebben op de waarde van de huidige woning. Hiervoor kun je ook terecht bij het verkoopteam.

Tijdens de Verkoop Info Dagen zijn er erkende financieel adviseurs van de Rabobank en Frisia Makelaars aanwezig. Op de website is er ook een ‘Vraag en Antwoord’ pagina. Mogelijk staat jouw vraag hier al bij.